Vad vill jag med mitt liv?

Har mycket funderingar fram och tillbaka, får tankar mest när jag träffar mina syskon. Jessica min syster som är 22 år gamla red som ung och slutade i 17 år ålden eller något sånt. Hon gick hår,nagel linje på DLG och öppnade sitt egna nagel företag dagen efter studenten. Sen är hon även tränar och blev utsed till årets tränare och ska nu börja tävla i fitness. Hennes liv ändrades kanska stort, från häst tjej till typiskt tjej och tränings galen.
 
Min andra syster Sandra är nu i Australien och har en fantastiks sång röst som hon har kommit långt med i livet, varit med i körslaget och vunnit massor av olika sång tävlingar. Nu efter studenten jobbar på på Hotell och sjunger inte så mycket längre. Hon gör sin livs resa och kommer hem igen om 3 månader.
 
Det jag försöker säga är det att mina syskon har inte gått på en rak linje hela vägen utan att det har bytt linje flera gånger om.
Jag står inför ett val som spelar mig stor roll och det skrämmer mig, känns som om jag bestämmer hur mitt liv ska se ut, hag är snart 16 år och har ingen aning. Självklart har jag drömmar om att få rida i livet och kunna leva på det, men jag vet att det kommer aldrig funka. Så vad ska jag göra? vad vill jag göra?
 
Mina syskon har alltid varit förebilder för mig för jag har alltid sett up till de så länge jag kan minas, nu har ju båda flyttat hemifrån och det är jätte tomt utan dem. Om jag fick bestämma så skulle jag vilja spola tillbaka tiden 5-6 år då vi alla bodde hemma och sprang och jagade varandra, skrek,skrattade och bråkade stupp i kvarten, jag saknar det och det är det som suger med att vara minst.
 
Till den stora frågan nu då, vad ska Kajsa Tobiasson göra med sitt liv? jag kommer aldrig lyckas i ridsporten och det vet jag om, vad ska jag då göra? jag vet vad jag inte vill göra men vet inte något mer. Jag har valt samhäll,foto/media och ekonomi till DLG och jag känner i dags läget är det som är det som är mest intressanta, men efter det då? Ska jag ut och resa som mina syskon? ska jag jobba i ett annat land? ska jag flytta?
 
Panik inlägg!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0