Tävlingar

Har nu bokat in två tävling inna jag åkert till Österrike i 1 vecka som är på sportlovet. Båda två är pay and jumper och det känns bäst att starta upp med det. Glet taggad till de nu och Bonzy med tror jag. Va ju ett bra tag sen och känner att mitt tävlings sug ökar mer för varje dag som går, jag älsklar verkligen att tävla. 
 
19 Januari på kyrkobkacka pay and jump:
Väljer att starta upp året med två 1m rundor för 90 är inte ens ide för han hoppar inte eller tar de seriöst, får massor av nerslag som inget vet varför, han känner att de inte ens är någon ide att lyft på sina ben. Och det tycker jag är synd på ett sätt för jag skulle vilja rida LD lilka bra som LA men de funkar inte för jag får mer fel i LD än LA för han bara skiter i det helt och 110 vill jag inte kör dirket. Tror detta kommer vara super .
 
2 februari på LRK pay and jump :
Ska hoppa 1m-110, känns najs att redan känna sig säker på 110 och starata det så tidigt på året, har ju ändå inte ridit så många starter men det är på hemma klubben stort ridhus och det känns bra så bi kör på den.
 
Mitt tänk i detta med dessa starter är att rida två lugn tävlingar som inte är riktig tävling så jag inte blir hetsig för att vinna, ligger altid lite det i min ridning när det är tävling, varför har ja valt att rida två pay and jumper innan. Visst är ja smart, haha...
 
Nån av er som ska vara med på dessa??
 
Bilden är från senaste pay and jumpen jag var med på LRK, red min bästa 110 någonsin, kan ju bara se hur han luftar på oxern som ligger på 110 så kan ni ju räkna ut själva hur grym runda de var, glömer aldrig den starten.
Hoppas på att få många såna fina rundor iår.
Nytt år nya möjligheter right?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

GRYM BLOGG och du är jätte duktig med hästar :) <33

2014-01-10 @ 20:49:05
Postat av: Caroline Bågfeldt

Det kommer älskling, bommar trillar ibland, men jag lovar att en vacker dag, när du slitit som fan så kommer han inse att han vill lyfta på benen lite till just för din skull.
Han har kapacitet den ponnyn! Och glöm inte bort var ni faktiskt va för ett år sedan, du är bäst Kajsaaa

2014-01-11 @ 10:07:56
URL: http://carolinebagfeldt.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0