skit prat i ridsporten

Nu kommer ett till långt inlägg om ridsporten och hur det faktist är, en sak som stör mig mest av allt är skit snacket som finns i denna sport, klart att det finns i alla sporter med i ridningn slår nog alla på all skit som går fram och tillbaka hela tiden.
Förra året hade jag många funderingar om att bytta klubb till Grevagården men jag gjorde de inte och anledningen är att grevagården är nu tillsalu så vi väntar och ser hur det blir nästa år.
 
Varför jag vill bytta klubb är för att jag tycker inte Lidköpings ridklubb satsar på ponnyerna. Storhästarna har elit lag och det går verkligen jätte bra för de,sen kommer ponnyerna i efterhand och tycker de är dåligt. Sen är det all skit prat som går hej vilt fram och tillbaka, kommer ihåg när jag skulle köpa en d-ponny och vi väntade på besktining, hade inte berättat för någon och en dag när jag hade träning viste tygligen 10 personer om det och de hade sina klagemål på den hästen, är inte den för liten? för dyr? för dålig? ni förstår och det pratet äcklar mig som in i....
Och en till ska är när ridskoleleverna får ha mer saker än vi privat ryttare, ett tex. På en pay and jump LRK hade för ett par månader sen fick jag en tillsägning för att jag hade för kort tröja på armarna? Okej jag bytte tröja för orkade inte en disketion, men sen kommer ridskolelveverna med dressyrspön, inte tillåtet. Luvor på jackorna som inte heller man får, när man säger till de får man 10 person på sig. Därför har jag släppt detta men varför tas inte vi på samma sätt som vssar LRK mer än alla andra? Vi finns inte för de om det inte är en regonal tävling när jag rider min LA, då står alla där och hjälper mig. Sen när de är klubbtävling syns jag inte. Okej liksom??
 
Har vekligen inget emot LRK men det är faktist så det är och det är himla tråkigt att bli bemöt så, vi är väl alla lika mycket värda oavsett om man har privat häst eller rider på ridskolan.
 
Att folk ens orkar bry sig om mig????
Vet många som inte ens vågar tävla på hemma plan för de har fått höra så mycket skit efteråt om deras häst inte är så duktig som alla andra, så ska det vekligen inte vara och tycker de är synd. Åker man inte på en pay and jump för att träna hästen oh bli tränings van? inte ska man må dåligt efter för att folk trakar ner på dig.
 
Har själv fått höra att jag är för stor på bonzy, att jag inte kan rida och inte vet hur man handskas med djur?
Okej men om jag är så dålig som du säger hur kommer de säg att jag har de rosetterna jag har  och tävlar mycket högre klasser än din egna dotter? Kan du förklara det om jag är så himla dålig.

De pratet ska bort, bort bort bort
Jag och mamma insåg att om vi bytter till Grevagården är det lika dana människor där, det spelar tyvärr ingen roll om man bor i skåne eller i uppland så finns skiten där.
På varje ridkskola, varenda liten ridskola, de behöver inte ens vara ridksola utan en uppstallning så finns den där, komme alltid vara där.
 

Jag som person bryr mig inte om någon säger att jag är ful eller att jag rider som ett fan. Jag skrattar åt människan och går vidare, sen finns det sånna som inte har så bra självförtronde som tar det jätte hårt, kanske är något som fasnar föralltid en lite sak som de fick höra som liten.
 
Och det är detta som får killar att sluta med ridningen oavsett om de älskar det, de får ta så mycket skit. För attt de är en kille? okej bara för de så får man inte rida??
På min klubb finns det inte ens nån kille i min ålder som rider längre, och vet ni varför, JO för de tröttnat på skiten som de får höra.
Att usätta en männsika på ens kön, vad är de om?
 
TRÖTT PÅ DETTA, BORT MED SKITEN I RIDSPORTEN.
Och det kommer ifrån avendsjuka, de är avendsjuka på att du har en sån fin häst, skit i va de säger vänd på det och ta det som en komplimang.

Vill verkligen inget ila mot min klubb men jag hade de som ett exempel. Alla ställen ser ut såhär, och det är synd som jag har sagt tysen gånger, att folk mår dåligt och slutar rida för en sånhär sak.
 
Håller ni med mig? ÅSIKTER
 

Kommentarer
Postat av: grevagårdenlover

Lär dig stava först innan du försöker leka någon speciell person. #Pinsamt

2014-01-04 @ 16:33:38
Postat av: Tove

Lär dig stava ditt eget namn innan du kommenterar något sånt :)

2014-01-04 @ 16:37:15
Postat av: Natasja

Håller med dig fullständigt. Har fått så mycket skit för igenting och skulle det ine vara roligare att tävla för en klubb där man får positivt bemötande och stöttning istället för att bli nerklankad (Y)

2014-01-04 @ 19:03:34
URL: http://nldressage.horseworld.se
Postat av: Alice

Det är synd att det finns så mycket skit i ridsporten. Men ridsporten är väldigt orättvis och det leder ofta till avundsjuka. Alla vill alltid vara bäst och veta bäst om allt i ridningen och då blir det mer skit. Det hade ju varit roligt om folk bara kunde sluta kasta skit på varandra hela tiden.

2014-01-05 @ 09:28:15
URL: http://skimmelfuxenalice.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0