Kan man köpa lycka för pengarna?

Att vara i rid världen betyder det inte oftast att man rider för att man ska tävla,tävla,tävla och bara det som det hanldlar om. Och du inte rider din häst eller sköter de du ska göra. Som tex mocka boxen varje dag som är en självklarthet.
Utan att äga en häst är inte se samma som en hund, men din häst blir du ett team och binder så starka känslor med varandra som aldrig kommer förvinna, någonsin.
 
Det jag försöker säga är att en häst är inte vilket djur som helst, utan ett specillt som väldigt många blir förälskade i. En häst känner om du är ledsen eller glad. Och du känner de samma för den.
 
Jag har ägt många hästar i mina snart 16 år och har förlorat några och det har varit jätte jobbigt för mig. Hugo är nog den som jag har älskat minst av de hästarna jag har ägt för vi har aldrig passat varndra, bråkat är de vi har gjort hela tiden och då tröttnar man, tro mig.
Fury och jag har starka band på men vi litar inte på varandra och det har vi aldrg gjort, han kan mig och jag han, det är läskigt för jag vet precis vad jag ska göra för att han ska bli arg och han vet vad han ska göra. Utan att prata med varandra känner vi och ser. Hästara är magiska.
 
Bonzy och jag klickade med varandra precis vid första ögonblicket och jag skojar inte, han va inte så duktigt och han kände att jag kunde lära han. Och det har jag gjort och nu ligger vi på samma nivå och allt är perfekt. Bonzy är den som betyder mest för mig hela världen, och nej jag skojar inte,älskar han mer än någon annat  jag äger eller känner. (mamma ta inte illa upp) men du förstår vad jag menar. Att veta att en dag ska jag sälja han gör ont i hela mig, Fury kände jag inte samma sak för och jag har tillåtit det men Bonzy kommer inte gå.
 
Så mycket vi har ställt upp för varandra under de här snart 2 åren kan inte bara överlämnas till någon annan. Jag kommer inte kunna sälja mig själv, han är mig.
Det jag försöker säga är det att ridsporten är inte en sport utan att det är livet/dig själv, starka känslor i det hela, inte bara att sälja och köpa hit och ditt. Så fungerar det inte för mig eller min familj.
 
Får ofta höra detta 'Men snälla Kajsa det är en häst' Svar nej de är ingen jävla häst det är min absolut bästa jag har/äger/vet. Om jag säger att jag älskar min häst hör jag bara skratt, ett äckligt djur haha. Sen får jag även höra ofta, och menar ofta. 'Snälla sluta lägg upp så mycket hästbilder på din instagram, pallar inte massa hästar hela tiden'
Vet ni, om ni tycker de är så jobbigt med mina bilder snälla lilla du sluta följ mig, blir så besviken på folk som inte kan förstå mitt liv. Samma sak som om en tjej lägger ut när hon gymmar/fotboll och vad de nu är. Samma skit bara de att jag har valt hästar.
 
Även vissa killar som inte kan fatta de, man kanske har pratat i några dagar och sen kommer in på va man egetligen gör och då berättar man hur det ligger till, hur många timmar man läger ner osv, då slutar de skriva bara för man är en tönt om man rider eller något liknade . HAHAHA VILKA MÄNNISKOR
 
INGEN JÄVLA KAJSA UTAN HÄSTBILDER ELLER HÄSTAR HEMMA. FATTA DE ERA JÄVLAR.....
 
Kännde att detta inlägget handlar om tusen olika saker men det får bli så för jag måste få skriva av mig, blir så sårad över att få höra vissa saker, för hästar är det jag lever för och om man inte kan fatta det så va inte min vän. För det är där jag tillbringar mitt liv när jag inte går i skolan eller något liknade, om du vill vara min vän ska du kunna vara med i stallet med mig.
 
Svar ja: man kan köpa lycka för pengarna, inte bara en lycka utan sin bästa/älskling. Ni som aldrig har ägt en egen häst, tycker synd om er för det bandet man har mellan varandra är coolt, riktigt coolt.
 
Världens bästa i hela världen, och han är min. Bara min
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0