Helgen

Idag efter skoan åkt jag till gymmet och tog ett pass på nästan 2 timmar igen, kan ju säga att det känns i min kropp efter denna veckan. Vet seriöst inte hur jag ska överleva morgondagens dressyrträning och söndagens pay and jump när jag knappt kom upp och ur sadeln idag, det återser att se. När jag kom hem reda jag Bonzy och fixade stallet. Blev en kall ute tur med 500 liter kläder på men ändå kallt. Fick att skritta och trava på vägarna och sen fick ja galoppera på ett annat ställe de va mjukt och lite mer snö.
Han va faktist ganka lugn för att ha vilat i två dagar över att vara Bonzy. Imorgron ska vi till anderstorp och jag ska ha dressyrträning i 40 min för att rida igenom honom till pay and jumpen då det är detta vädret som det är i sveige på denna tiden av året,. Hatar vinter, allt som har med vinter att göra förutom jul,nyår och min föddelse dag så är allt så tråkigt och äckligt. När de kommer snö måste man brodda använda skydd och boots fram och tillbaka, 1000 olika täcken men olika gram och blabla, 1000 reflexer för att man ska synas i mörkret och sen det jobbigaste av allt, klä sig så man inte frysser ihjäl eller kan röra sig på hästen, allt är så himla jobbigt, snäll bli vår nu!!! 
Det räcker att finnas snö V.7 i österrike så är jag glad. 
 
Söndag så är det pay and jump, hoppar 1m först och är plannerat att hoppa 1m en gång till sen, men fall han går bra så hoppar jag 110 istället, vill komma upp i höjd nuu!!! vill klippa 120 banorna snart, vill känna de stora sprången som vi båda älskar. Åh galet taggad till 2014 tävlings år. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alice

Sv: Tack :)

2014-01-17 @ 22:22:54
URL: http://skimmelfuxenalice.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0