Dressyr

Som ni kanske vet så har jag lagt ner med dressyren när de kommer till tävlingar. Sen tränar jag för Rebecca varje vecka och rider mycket dressyr själv men har kommit till det läget nu när jag känner att okej det var det och nu lämnar vi det. När jag köpte Bonzy hade jag som mål att rida upp till LA i både hoppning och dressyr upp till regonalt och det har jag gjort nu och jag vet att hoppningen är det vi vill båda så varför slänga bor massor av helgen på en dressyrtävling när man kan tävla hoppning eller träna. Kommit så långt nu så jag hinner inte med båda, för om jag ska göra båda så kommer de bli lite av varje för han måste också få helger då han inte behöver tävla.
 
Ridit upp till LA:3 med 64 % och detr är bra så varför inte sluta då? Ridit över 70 några gånger i LC och LB och sen går det inte mer, fått vinste och plaseringar och varit med i div III och div II och där slutar våran dressyr historia och varför inte sluta på topp när man ändå inte ska satsa på det.
Sen tycker jag det är tråkigt på ett sätt för det händer verkligen inget, sen är det fett snyggt att se på och man är snygg, gillar mina dressyr saker mer än hoppning om jag ska vara ärlig, men nu ska allt säljas, har från träns,kavaj,sadel och hårsaker. Så fall nån letar efter något säg till har det säker i dressyr saker.
 
Och jag är jätte glad över att jag har gjort detta, testa på något nytt och se fall ett hoppekipars klassas på en dressyr bana och det har vi gjort eftersom jag har fått höga poäng och med rosetter hem, min fina kille kan allt mer än många andra tror och jag ska hitta mer saker i han som han inte har visat ännu, vänta ni bara.                

Lite bilder från våran dressyr hitoria. 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0