Uppe med tuppen

Gick precis upp och ska nu gå ut och fodra och sen äta lite själv, sen packa in allt i transporten och sen åker vi, play and jump på hemma plan så inget speciellt men så sjukt taggad på dagens 110 klass, att få hoppa lite igen, senaste tävlingarna har varit 90 och då får jag inget flytt eller några stora språng precis, blir lätt små missar och bommar faller, Bonzy blir inte helt koncentrerad, han börjar hoppa på 1 meter men på 110 är han farligt fin, kan inte tänka mig 120 för då går han säkert som en klocka. 
Idag ska jag fokusera på att hålla han tillbaka och att han inte tar tag i hindret själv för då hoppar vi ca 10 meter i liften och då blir det ett sånt oflytt, men ändå låta han få bestämma, men ändå att jag sätter gränser och så han inte blir för sprigning och för stark. Mamma filmar båda klasserna och brukar finnas fotografer på plats. 

Efter lrk hänger Martina med mig hem och vi ska umgås och hon ska rida Hugo. 

Från senaste tävlingen, första hindret i omhoppningen i LC 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0