Trodde aldrig att jag skulle säga detta

Men jag saknar att rida Anima och att kämpa ihop med henne, hon är ingen lätt ponny men det var det som gjorde henne rolig, att nästan bryta ihop i gråt efter ett pass eftersom hon inte lyssnade, men ändå gick det, efter många om och om. Red henne ganska mycket ändå, hade ju även med henne nere på AW då det gick så bra, hon va lite bråkig första dagarna på markarbetet men i hoppningen levererade hon verkligen och var riktigt rolig.
 
Ett tag va jag trött på henne men nu efter några månader ifrån henne saknar ja henne, hon gjorde min sommar på häst ryggen, utan henne hade jag inte ridit så som jag rider idag, när Bonzy var borta fick jag kämpa någon annan stans och det va väldigt nyttigt och bra för mig. Lärde mig mer än vad jag tror, när jag sen kom tillbaka på Bonzy blev saker lättare och vi utevecklades tack vare Anima. Behövde ha en ny ponny att rida igen, Fury kan ja utantill och Hugo vill ja inte rida, så Anima var super. Att rida nya hästar blir man väldigt duktig på, att anpassa sig för hästen, göra nya saker, känna på nya språng och personligheter hos en häst.
 
Därför vill jag tacka Anima över denna sommaren vi hade tillsammans, hoppade ju hela 110 tillsammans med 4 fel, och det trodde jag aldrig när jag red henne i början, va nästa lite rädd för henne för att hon va så vild och cp, sen lärde man sig att komma i 200 mot hinder de va hennes grej och det fick man bara och hänga med.
Skulle nog inte kunna ha henne som min egna ponny, men rida henne lite då och då skulle vara kul, denna ponny är en utmaning för ryttare, du kräver ork och vilja, annars himla go och underbar personlighet, denna lilla tjej är ju även tillsalu nu så om hon låter intressant hittar ni henne lite längre ner på bloggen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0