Suget till storhäst

På den senaste tiden har jag varit väldigt sugen på att köpa en till häst, inte en till D-ponny utan en stor häst, Vet inte varför vill bara ha något nytt och något stort. Vill verkligen inte lämna ponny tiden och det kommer jag inte göra heller utan att jag kommer vara kvar där till den dagen jag inte få tävla ponny längre.
 
Vill ha en stor häst för dem alla andra har det, få andra meriter, bli duktigare, ta mer ansvar, kämpa men någon mer än Bonzy, saknar att rida två hästar varje dag. Kämpa på lite större klasser än ponny tävlingar. Storhäst skulle vara så sjukt kul att ha med, men allt kan man inte få, men om jag känner min mamma rätt så kommer det nog hända, min mamma förstår mig och vill att jag ska lyckas med et jag vill göra och tycker är kul.
 
Om det nu skulle vara så att jag skulle få börja kolla och provrida storhästar skulle jag  ha en runt 160-165 som har mycket meriter som har gått de högre klasserna och som vet hur det ska gå till, att en nästa förmedlar till mig. Inte nån unghäst som jag själv ska rida in, NEJ någon som har gjort det tidigare och sen ska visa mig, en som blir min fösta storhäst som jag ska lära mig på. Någon riktig snäll och underbara storhäst. Kan väl redan påstå att jag kommer gratis in i storhäst livet eftersom Bonzy är som en storhäst i allt han gör och hur han rids, men även av ponny känsla.
 
Får väl se vart detta leder.....
 
Bilderna är från när jag red Biancas storhäst som är över 170 som har gått 140 med tidigare ägare:
 
 

Kommentarer
Postat av: Bianca

Cantadou älskling <3

2013-10-12 @ 20:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0