Något som inte stämmer

Blev jätte glad över att se min prins efter två dagar, tog in han och gjorde klart han, skrittade fram och började trava lite, kände att han inte va ren, ökade traven och kände det tydligt, hoppade av och gick hem med han igen.
 
Vet inte vad det kan vara, han skodes för snart två veckor sen, han va halt fre-sön förra veckan och inget nu tills idag. Han är inte varm eller har feber, inga sår och inget svullet. Han har inga knöllar eller något liknande.
 
Har nu avanmält alla tävlingar som jag har kvar 2013 och träningar, jag skiter i det, det vikgikast är min kille blir bra.
Ringt hovslagaren igen och ska ringa till skara och boka en tid så dem verkligen får titta igenom honom. Fattar inte vad det är, samma ben som i somras fast då hade han hovbulld och det är verkligen inte samma sak. Han kan ju ha sträckt sig men det borde ha försvunit nu, han har vilat sen i Lördags.
 
Kan ni snälla hjälpa mig, har ni någon aning vad det kan vara? har ni varit med om detta? Behöver all hjälp i världen, släng snälla bara in en lite kommentar om vad de kan vara, för Bonzys skull....
 
MIN STJÄRNA
 
 

Kommentarer
Postat av: Lolloh

Min kompis häst råkade ut för samma sak typ ett halvår efter en hovböld (fast i ett annat ben). Sen nån vecka efter att han hade fått nya skor blev han "oren". Ej varm eller något men gick inte bra. De kollade för hovböld men fann inget, de märkte ändå att han ömmade om de kratsade hovarna lite hårdare - men ändå ingen hovböld. De tog ut en annan hovslagare (en väldigt bra som varmskor och som kände hästen sen innan ) de visade sig att han helt enkelt var felskodd. En "normal" hovslagare hade kanske inte sett de, men det gjorde denna hovslagare - han skodde om, hästen fick vila två dagar och sen dess har han vart bra. Så jag skulle aboslut ta ut en annan hovslagare om ni vet någon RIKTIGT bra, om han inte är hovöm skulle jag annars be om att ha honom barfota nån vecka - om man på så sätt kan utesluta skoningen - rör han sig rent utan skor, utan belastning på ryggen? Så är det en bra början, för att sko om och sen prova med ryttare också... Om han inte har så pass bra hovar att du kan rida lätt utan skor också... Värt att testa? LYCKA TILL!!!

Svar: Tack så jätte mycket, han hade hovböld i somras och min hovslagare fixade det, han ör en rikgit bra hovslagare ovh kommer vilken minut som helst för att kolla upp han.
Kajsa Tobiasson

2013-11-01 @ 12:05:53
URL: http://lolloh.blogg.se
Postat av: Vera

En häst i vårat stall har också börjat halta helt plötsligt. Inga andra symptom förutom att han är rejält halt vilket han blev under en enda dag i hagen. Dom ger honom smärtstillande just nu, så han går betydligt renare. Vi har lite olika gissningar men kanske en sträckning eller senskada, sånt kan ju hända i hagen. Ring och rådfråga veterinären, dom behöver inte komma ut utan du kan bara höra dig för om det är något vanligt problem :) Kram!

Svar: Tack så jätte mycket, hovslagaren kommer idag och kollar, annars åker vi in med han till klenik, kram :)
Kajsa Tobiasson

2013-11-01 @ 13:03:38
URL: http://verap.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0