Min lördag

Åkte som bestämt klockan åtta och amandA och dem hängde på, men sin transport, kom till grevagården nån gång runt halv tio. Vi gjorde allt som man gör när man kommer till en tävlings plats. 

LC va precis klar när vi hade gjort allt så gick banan och kollade på b-ponnyerna och några c-ponnyer, lastade ut och började rida. 

LB: framhoppningen kändes jätte bra och fick några riktigt bra språng, dock va han vidrigt stark och hoppade i luften som han aldrig har gjort förut, så fort han kommer in på en framhoppningen taggar han upp till tusen, super kul att han vill. Inana va han den lugna ponnyn man fick rida, nu får man istället hålla i sig. 
Red LB med ett bra flyt! fick ett ner på 2 och anledningens att han var för stark, kraftig sväng och stark ponny lede till ett ner, hoppade alla hinder felfrit förutom sista hindret i omhoppningen då den andra tjejen som rider där inne rider igen mitt mål galopperandes mot mig när jag skulle hoppa det hindret. Bonzy saktade ner och blev tveksam och vi fick ett pet, lägg märke till det i filmen i LB. 
Annars va det jätte bra runda och han tittade inte på något. 

Sen va det gp ponnyn och detta 50 starter så det tog sin tid, vi åt kollade på lrk ryttarna och va inne på skarahästsport för de hade en butik där, fick med mig ett nytt dyone träns och något bett som hon tyckte jag skulle ha på han eftersom han är så stark. Dock inget bett ja får tävla på. Ni får bilder sen. Efter det besiktade vi hästarna och gick banan. Kollade på några ekipera och sen lastade ut. 
Ett grattis till alla som gick vidare i gp, kände två. Super fina ritter. 

LA: hade jag bytt bet till mitt pesoa tack och lov att jag hade med det säger ja bara. Han va himla lung och mjukgjorde. När jag bytte ridhus till framhoppningen så va det igång igen, en ponny som studsade drog och va allmänt cp. Jopp min ponny det, efter några språng på sockerbitarna lugnade han ner sig igen, tog några språng på hindrerna och damn va han hoppade, så fräsch!!!! 
Inne på banan taggade han upp igen och fick ett himla flyt, hoppade 10 hinder felfrit och 2 jag rev. Bara den där lilla ponny kan lära sig att lyfta i alla lägen så kommer vi bara farliga. 

Super nöjd över dagen av bonzys insats, min lilla prins är så duktig, eftersom det inte blev några rosetter med hem så fick han ett nytt träns. Det va han värd. 

Älsklige förra sommaren :







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0