mål 2014

Funderat länge på mina och bonzys mål in för 2014 och har nu kommit fram till att vi ska kvala msvb (120) och rida det året ut, vet inte riktigt om han har den styrkan att rida msva (130) än, han är ju bara 8 år och han växer och utvecklas väldigt mycket, eftersom han bara har blivit tävlad i lite mer än 1 år så har ha kommit väldigt långt på den kort tiden. 
 
Att sitta här idag och säga något sånt känns konstigt men ändå grymt för att jag har något att jobba på och satsa till, LA :a nu känns inte som något stort problem för oss någon stans, vi lytter lätt igenom bannorna. 
 
Har känt det nu de senatse gångerna nu när jag har hoppat att höjden är det minsta problemet hos oss, problemet är att han ska låta mig bestämma avståd och fart, han vill gärna ta hand om det själv men det får han inte. Har även fått höra det välilgt mycket nu på det senaste att vi har blivit väldigt fina tillsammans och att vi är oslagbara och det är bara ett tids fråga innan vi rider SM, asså fattar ni att folk säger det, inte bara 1 person utan 10 tal, och får nästa en tår i ögat varje gång, min egna ponny jag själv har utbildat till den han är idag, från inte kunna en galoppfattning till att äga precis allt på ca 1 år, är ändå ganska konstigt, kan nog inte tänka mig själv hur bra vi faktist har blivit.
Målen 2014 ska nog inte vara några stora problem tror jag, om allt flytter på som det gör idag så är vi där vilken dag som helst. Min ponny äger och det håller jag fast i. 
 
Filmer från senaste tävlingen LB-LA : han chillar igenom det med ett himla bra flytt, många fina språng, och sett skit pet på sist, men titta och njut hur fint han faktist går, min aldeles egna ponny : 
 
 
Här är filmen från förra onsdagen då jag hoppade hemma hos bianca, och tror det eller ej men slutade på 125-130, vi hade ett himla bra flytt och han hoppar som aldig förr : 
 
 
 
Och nej detta inlägget gjorde jag inte för att skryta eller något liknande, för det är så det är! 
 
 
Jag älskar dig Lidens Bonzei 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0