Kalmar

Jopp som ni läser så är jag faktiskt i Kalmar ändå, vi lovade Carro att vi skulle komma och vi håller vad vi lovar. När vi kom hem från Falköping så satte vi oss direkt framför datorn och bestämde oss för att boka nya biljetter, fast från andra ställen och 1 timma senare. Slängde i oss maten och tog våra saker och var allmänt YOLO.

Från Lidköping till Herrjunga, Herrjunga till Göteborg, i Göteborg hade vi 1 timmas väntetid så vi passade på att äta och gå på toa. Köpte med oss lite mat som vi skulle ha på tåget, tåget tog ca 4 timmar, segt men det funkade. Så nu är jag alltså i Kalmar ändå, trodde inte det när vi åkte hem från Falköping,men vi fixade det. Vet inte riktigt vad kvällen har att erbjuda, men kul kommer vi ha, ska verkligen njuta med denna tiden med bästa Carro, vi träffas för sällan, men blir nog så när man har det avståndet ifrån varandra. Imorgon ska vi få prova att rida chukis och det ska bli super kul, han är inte den typ av ponny som Bonzy och då blir det ännu roligare, ser verkligen fram emot det. Han är nog en riktigt rolig ponny, det ser han ut att vara iallafall.

Och imorgon ska vi även hälsa på Nisse, Biancas gamla c-ponny, red han lite då och då, startade några tävlingar. Super go ponny och det ska bli kul att träffa han igen, och se hur han har det nu hos nya ägaren, det va ju ändå 1,5 år sen han såldes.

Bonzy vilar till jag kommer hem, sen rids han två dagar sen tävling, sen är typ lovet slut.. Vi tror att han hade sträckt sig i hagen eller något med skoningen, men huvudsaken är att han mår bra nu. Min fina prins

Vill tacka min underbara mamma och pappa som verkligen ställer upp för mig, betalar och kör mig i ur och skur, sjukt tacksam över det. Såg på mamma igår när jag va ledsen att vi inte kunde åka att hon med blev det, hon vill verkligen att jag ska ha kul och träffa mina vänner, pappa ställde upp idag och körde 2 timmar i onödan men ingen kommentar på det, tack världens bästa föräldrar. Älskare er och vet inte vad jag skulle ta mig till utan er.

Bild från tåget

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0