Lidens Bonzei

Lidens Bonzei (Bonzy) är född 2005, connemara och 146 hög. Köpte han sommaren 2012 då han precis skulle fylla 7 år. Vi tävlat LA hoppning och LA dressyr, håller på att kvala Msvb.
Bonzy är världens bästa ponny verkligen, hans personlighet är så gullig, försiktig men ändå frågande, jag och Bonzy ha ett väldigt starkt band till varandra och litar på varandra till 100 %.
 
Bonzy är väldigt snäll i alla hantering, och himla fin att rida. Sen taggar han upp till 1000 då hoppningen som står på tur. Får alltid höra att han är rolig att rida och himla snygg/söt i sitt utssende. Bonzy och jag har som mål att rida Msvb-Msva innan våran tid är över. Det vet jag att vi kommer göra då han har en stor kapacitet i hoppningen. Min tränare brukar oftast säga såhär "spelar ingen roll hur högt vi en höjer för över kommer han alltid på något konstigt sätt, sjukt hur denna ponnyn kan hoppa" alltid lika kul att höra, och sant är det, han kan verkligen hoppa.
Om ni undrar något mer om Bonzy är det bara att fråga, så får nu svar på det direkt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0