Funderingar

Har väligt mycket i min hjärna nu, väljer för ny skola, Bonzy är skadad, ska köpa en till häst och mitt liv står på spel.
 
Frågan till mig själv är vad vill jag? Jag vet att jag vill hålla på med hästar, men få som lyckas i dena sport eftersom det är så himla mycket människor som rider och duktiga ryttare. Jag ska hålla på med hästar så länge jag orkar och vill, i nu läget skulle jag inte kunna tänka mig att leva ett liv utan de.
 
Vill ju självklart lyckas med det, och jag kämpar för det, tro mig.
Sen kommer det som vi nog alla vill, pojkvänn, jo men visst jag har min kille i stallet, men jag har känslor och frågan är fall jag skulle hinna och orka med hästarna och en pojkvän, vad skulle hända? båda kräver sin tid och skulle inte vilja ta bort timmara i stallet utan kanske att han skulle kunna vara med där som mitt stöd.
 
Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, jag vill och kan men hur blir det?
Vad vill jag med livet. Skulle kunna skriva ett dröm liv men inte ens 2 saker från de kommer hända så nej tänker inte göra det.
 
Får ofta höra att ridsporten inte är en sport, och där har ni fel, men jag vill inte kalla det en sport för mig är det mitt liv och något som jag inte gör för att träna eller röra på mig utan att jag älskar det med hela mitt hjärta. Folk undrar hur man orkar med de kalla vintrarna då man dör då man kommer utanför trappen men nej, har du något som betyder så mycket där ute värms du upp. De framgångarna man har med hästar och hur starka känslor man binder med ett djur är obeskrivligt för mig.
 
Hästar är så fruktansvärt coola, tänk att du kan bestämma över djur som vägger 10 gånger så med som du själv, få dem att hoppa sjukt höga hinder, svänga runt i ett jävla temp samt lyfta på bena 1 meter över sig själva genom att lägga till skänkeln. Jag tycker det är coolt hur mycket de kan lära sig. Komma i galopp när det hör sitt namn eller sätta sig på rumpan eller hoppa ett hinder på 160. Ett djur som är himla arbetsviliga och ett djur som jag aldirg kommer kunna släppa. Aldrig att jag kommer sluta med dena fantasiksa saken som jag en gång har börjat med.
 
Mitt mål i livet är att gå ur skolan med bra betyg, fått 10000000000 timmar på hästryggen, och få leva ett frisk liv med bra jobb och en fin familj. Och mitt jobb ska självklart vara på en häst inte på ett kontor eller på et sjukhus.
 
Detta inlägget blev långt och det hoppar fram och tillbaka om olika saker men det är det som jag måste få ur mig, mina tankar och känslor som tar upp mitt liv för tillfället. Säger inte att det är rätt eller fel bara så det är.
 
Vad vill nu göra med erat liv? Vi alla har ju drömar men om vi tar inom en rimlig cirkel, skriv något kort om hur det ska vara för dig om ca 10 år.
 
Detta är lycka,kärlek och ett himla bra liv jag lever
 
 
 

Kommentarer
Postat av: tilde

följ ditt hjärta och dina drömmar baby <3 vet att du kommer lyckas vad du än väljer att göra för du har kämparglöden och viljan att göra vad som helst och ta det hela vägen. du äger

2013-11-19 @ 23:52:24
URL: http://tildebergmans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0