Fråga

Hej!
Jag kollade på din blogg lite och fick syn på bilden när du hoppade "soccan"? Jag har även ett sto och hon ser ut att hoppa likadant, vi har köpt henne och haft henne i ett halv åt ungefär, skulle inte kunna skriva lite om hur hon är att hoppa? Det skulle vara roligt för mig att läsa!!:)
 
Fick previs en fråga från en läsare som heter Ella då hon ville att jag skulle beskriva soccan mer och hur hon är att hoppa, och självklart kan jag göra det. Hoppas verkligen att jag skriver det som du vill veta.
 
Soccan:
Den uppfattningen jag har fått av att hoppa henne är att hon är den 'typ' av ponny som är rosettplockare från LD-LB och kanske LA. Inte den typ av ponny som ligger och tävlar Msv klasserna. Om ni ska förstå mig.
Själv tycker ja att hon är himla rolig att hopppa då hon har jätte stora språng och vill verkligen över hindret. Sen är hon även inte den typ av ponny som är taggad på det sättet att hon studsar framför hindrerna, istället lite mer ben och verkligen övertygga henne att hon klara det med en lätthet.
Olivia gör ett himla bra jobb med henne i båda dressyren och hoppningen och man märker på olivia att dressyren är hennes starka sida så som hoppningen är för mig. Och det känner Soccan med och då blir det lite så att de båda blir försiktgare i hoppningen och måste ha lite hjälp att stärka självförtondet. Därför har jag hjälpt Olivia med henne för att hon ska se att hon kan och att Soccan kommer på själv att shit ja kunde verkligen detta.
Så himla kul att se hur bra det går för dem när självförtrondet kommer tillbaka.
Soccan är en himla fin ponny som passar Olivia så super super bra och de är verkligen gjorda för varandra.
 
Ella du som frågade om detta kan väl länka din blogg så kan ja få se din ponny, blev nyfiken på den ny. Säg till om det är något mer ni/du undrar.
 
Här är några bilder sen när jag red soccan sist.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej! Läste detta inlägg och det påminner min ponny lite som jag haft sen i maj! Hon är också ett sto som innan stått i ca 3 år O sen så har vi satt igång henne ( jag,mamma och min syster) det har varit båda stora framgångar och såklart sitter ju inte allt på en gång. Men Gikan som hon kallas hoppar väldigt stort över hindrena och är ganska pigg men kan bli lite tjurig ibland och tjafsa lite.., men när jag såg bilden när hon (soccan)hoppade och hade öronen lite bakåt och såg ut att ta i ganska mycket påminner det exakt som min ponny:) roligt att läsa din blogg!!
Den är jätte rolig att läsa och jag är glad att jag hittat den:)

Svar: åhh tack vad glad jag blir :)
Kajsa Tobiasson

2013-11-13 @ 22:11:06
URL: http://ponniejumping.blogg.se
Postat av: Ida igen

Fast jag har tyvärr inga bilder på när jag hoppar Gikan, bara när jag hoppar Nisse ( de är på bloggen) kram:))

2013-11-13 @ 22:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0