Anima!

Kom på att jag aldrig har berättat något om Anima!
 
Anima är ett sto som är 10 år, connemara och svensk född, (tror jag)
 
Eftersom Bonzy var skadad och jag inte ville ha med Fury sa Johanna Animas ägare att jag fick ha Anima eftsersom hon var skadad.
Anima och jag älskar inte varandra precis, vi funkar inte tillsammans men efter en vecka på AW hade vi faktist blivit lite mer vänner, Anima är en sån ponny jag aldrig skulle köpa för hon är inte min still av ponny, hon är en jätte fin ponny och hoppar jätte bra och så men inte den typ av ponny jag har. Alltid kul att prova på lite nya saker, och hon är väldig svår och bestämd så jag tyckte jag red henne hyfsat. Hon är en bitch så  när hon inte vill så vill hon inte och då sår hon bara där och sparkar, lika på hiner hon vägrar att hoppa typ 40 cm. Hon går bra när hon känner för de och att man rider henne! Slutade AW veckan med en pay and jump på 1 m och 110 cm. 
1m: då hoppade hon helt ok, till vattengraven som jag skulle hoppa, och hon hoppade men efter stak hon och då fick jag ett ner på hindret efter, litet pet men ändå något. 
110: började hon hoppa och hoppade hon allt fefritt till komnationen där hon är väldigt rädd så fick ett stopp in men annars var allt helt okej. Anima har aldrig tävlat 110 förut så jag gjorde debut på henne efter ha ridit henne typ 20 gånger och inte min typ av ponny någon stans.
 
Nu står hon hos Bianca men ska snart åka hem, så de va de av henne. Väldigt kort men då kanske ni förstår för de är inte min lilla ponny. 
 
Lite bilder ni redan har sett kanske men då vet ni vem hon är:  
När jag rider henne de tre första och de andra när ägaren johanna rider henne!
 
 
 
Ägaren rider henne : 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hon har startat LA 2-3 gånger innan :)

Svar:
Kajsa Tobiasson

2013-07-08 @ 15:30:47
URL: http://jjjohannaanderssonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0