Lycklig Bonzy

Det va länge sen jag såg den lyckan i han som jag gjorde idag. När jag red han va han hel vild och skulle inte trava eller skitta. Hoppa och galoppera och slänga och busa va det han gjorde. Blir så glad för hans skull för det vissar verkligen inte att han har ont. Han vill verkligen men han får inte.
 
Mamma gick med mig idag när vi red och eftersom han va så himla galen så kanske han vill komma ut lite i hagen, så han fick gå ut i den lilla hagen som  var full med snö, så han fick ha kvar sina benskydd och vi släppte han.
Först va han jätte lugn och bara grävde lite i snön sen fick han damp från ingen stans och bara hoppade ca 2 meter upp i luften och sen ha han igång kan man väl säga. Varv efter varv och jag och mamma försökte få stopp på han och det gick efter ett tag. Haha lilla busen.
 
Tog några kort men det va halv mörkt så de blev inte så jätte bra men det ät något.
 
(han har inget täcke för han stod där ute i ca 5 min, han har benskydd och boots för att han är broddad och jag tog aldirg av de efter ridturen)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0