Killar i ridsporten

Killarna som rider imponerar mig och jag blir så glad över att det vågar stå för de rider. Nästa alla killar får höra skit över att det rider och det är bögiga, på vilket sätt är man bög bara för att man rider? Har aldrig fattar varför det kalas det bögar? 
Är det för det rider på en häst? De kan ju lika gärna ha ett sto... 
Himla fel ordval och igentligen spelar det ingen roll vilket kön man har, tycker man det är kul klart man ska hålla på med det. Ingen annan ska få stoppa en, tyvärr är det så och jag vill att det ändras. 

Killar som rider lyckas 1000 gånger bättre i denna sport än vad vi tjejer gör. Och fall man kollar på eliten finns det bara killar där typ. 
Det är de som kommer längst, men ändå det som blir mobbade igenom hela skoltiden för man har det intresset man har. 
Jag lovar er fall alla killar som mobbar killarna över att det rider är rädda för häststar och är egentligen avensjuka över att killarna är så starka och vågar stå för det de vill göra. Och hur bra och populära det blir bland alla hästtjejer. 

Jag tycker att alla killar ska bara fett stolta över det de för och hur det fortfarande orkar rida, för många slutar för att det blir retade inte för det tröttnar. Och det större mig, jag vill ja lika många killar som tjejer i ridsporten. Men det är omöjligt för att killar blir sårade av att hör när andra kallar de bögar. 

Så till alla killar som läser detta så avgudar jag er för att ni fortfarande idag orkar, och sluta inte tro på er själva för ni kommer gå så sjukt långt på bara det. 

Håller ni inte med om detta?? Åsikter... 

Ridsportens kung 





Kommentarer
Postat av: tove

Ännu ett grymt inlägg Kajsa! :D

2013-12-09 @ 16:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0