Kärlek i bilden

Tycker om denna bilden väldigt mycket, kanske inte den finaste och bonzy jobbar inte och jag bara sitter där. Men det va provridningen och en bland de bästa bilderna. Kommer aldirg glöma de dagarna.
Han va en helt annan ponny då om man kollar på vad han är nu.
 
Skillnad: 
Han va mer söt och försiktig, döv för sänkel och latt. Hoppa kunde han men han drog med bomarna på allt, på något sätt föll alltid bomarna.
Han gick inte att lasta genligt ägarna och klippa och dusha han gick inte. Han va bortskämd och hade taggit över allt.
 
Idag är han mer snygg i sitt utseende och fortfarande försiktig fast på ett coolt sätt. Han är verkligen inte latt någon stans, nu för tiden för man mer sätta tillbaka honom och säga nej Bonzy det går för fort. Skänkel döv är han verkligen inte så han är jätte känslig och man behöver bara göra små hjälper.
Nu hoppar han 10 gånger så bättre. Högt och har fått en himla bra teknink. Ibland faller bomar med verkligen inte alla. Kanske 1-2 på tävlingar annars händer det inte. Han springer på transporten direkt. Han lastar sig själv och går ut själv.
Duchningen och klippningingen bryr han sig inte om, står där och väntar till man är klar. Jag bestämmer över han och han litar på mig att jag tar de bästa besluten.

Detta inlägget gjorde jag inte för att skryta över hur bra han har blivit, fast det är ju sant.
Men det jag mnar med bilden är att samma ponny fast ändå en helt ny.
 
När jag skulle köpa d-ponny kollade jag på ponnyer som hade meriter från LB-Msvb hoppning och skulle ha en som jag kunde komma ut och tävla med direkt.
 
Men gissa vad jag köpate, jo vi köpte en ny fylld 7 åring som inte kunde något och va allämnt latt och inte vill något med sitt liv.
 

Idag lite mer än 1 år senare står jag som stolt ägare till min fantastiska 8 åring till häst som jag har ridit till själv och plockat upp han till den nivån vi är på nu. Vi gick från LD-LA på mindre än ett år. Och jag vet att nästa år kommer vi tävla MSV för han har den viljan och kapaciteten för att hoppa SM imorgon.
Sen är det fin slippet imellan hindrerna då jag måste få bestämma över han då han tar tag i det själv. Och nej inte så det ska bara och det är det vi jobbar på. Så sprången för 130 banor har han redan, bara imellan så tar vi alla sen. 
 
Denna bilden är våran första tillsammans och kommer alltid att vara en av de som betyder mest.
 
Vi har ägt Bonzy i hela 558 dagar
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0