Gårdagen

Igår bloggade jag inte så mycket å jag inte hade någon tid över till det. händer mycket nu med skoln,hästarna och jobbet på bloggen kommer lite i efterhand.
 
Bonzy är friskförklarad och visade inget vid böjprovet eller när det kände igenom honom. Förra gången när vi börjde fick han skala 2,5 på åda fra och det är mycket. Så nu är han super. De tyckte han hade jätte fin rygg och väl musklarad. Så helt enkelt välriden. Jätte kul att höra sånt.
 
Så nu har jag en frisk liten ponny som står där ute och bara väntar på att får börja träna och svetas igen.
Om 1 månad får jag börja hoppa igen, då han ska travas nu i 2 veckor och sen börja med galoppen två veckor senare än det. Tar den långa vägen dit jag vill vara på den säkra sidan och få tillbaka alla muskler på rätt plats.
 
Idag eller imorgon ryker hans päls då han ser ut som en björn och den bara växer för varje dag som går, haha lilla gubben. Nu är det slut på vila och det gamla livet är tillbaka.
 
Idag är jag hemma från skolan då jag fick jätte ont i magen efter jobbet igår och vaknade upp med också. Började släppa efter frukosten och nu är det snart helt borta. Vet inte vad det är men mår ju bra nu och det är ju viktigast.
 
Bonzy ska ridas idag och travas 15 min av 60 min, känns bra att å trava mer och mer för varje dag som går. Mamma och jag ska åka till skara imorgon efter skolan och shoppa och kolla på skarahästsport.
 
Bloggar mer under dagen
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0