Bonzy & Fury

Vi är back on track kan man lugn säga, idag va han verkligen fin, bästa med att åka och rida i ridhuset är att jag verkligen kan rida igenom honom och det är precis det jag behöver.
Håller på att ladda upp en film, får se om den kommer idag eller imorogn. Mamma knäppte lite bilder idag med. Hon börjar lära sig. hihi
 
Idag red jag som vanligt, går med han 10-15 min och sen sitta upp och skritta ca 10-15 igen och börja arbeta han och ställa så han blir mjuk. Flytta han och fram och tillbaka så jag känner att jag får fram men ändå tillbak han och han lyssnar på mina hjälper.
Sen börjar jag trava på halvlånga tyglar så han får bli mjuk och varm i kroppen i ca 5 min. Skritt igen och sen kräver jag mycket av han i traven med i ca 5 min, sen skritt igen och sen krav igen 5 min. Se travar jag av han med långa tyglar så han får blir lugn och mjuk och sen skrittar jag 10 min på och sen leder han i 10 min. Så ser mina ridpass ut nu för tiden, inte jätte kul men har verkligen fått med han, han lyssnar verkligen mer på min skänkl och är mer mjuk i sin kropp. Super verkligen
 
Snygg är han också
 
 
Sen tog jag även ett litet pass på her vit, han gick som vanligt kan man väl
 
säga, het är förnamnet, på bilderna ser han ut som en liten dressyrponny med huvudet mellan bena men nej så långt ifrån man kan komma genligt mig.
 
Nu när jag kollar på bilderna ser jag jätte stor ut, ser ut som ett monster på han, men det känns verkligen inte så och det är konstigt...
Tycker ni att jag ser stor ut på han??

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0