2013

Mitt och Bonzys år har varit upp och ner. Och det är av skoningen...
 
Året började så bra, vi nollade de 7 fösta tävlingarna upp till LB.
 
Bestämmde oss för att starta våran första LA (110) och det var den 26 maj då vi debuterade i ale jennylunds i Göteborg, Förklassen LB fick vi två skit pet, annars super runda. Taggade om till LA och vi fick 3 pet. Banan var riktigt svår eftersom det var final i div 1 för vissa lag. Jag och två till tjejer som red c-ponnyer var de enda som kom runt banan, 26 st uteslutna och vi tre var det som kvar stog. Eftersom jag var enda d-ponny ekiparset som kom runt banan så vann jag. Helt sjukt att vinna med 12 fel men vi hade det bästa resultatet.
 
 
 
Dagen efter det blev Bonzy jätte halt och han fick vila 1 vecka innan vi ringde Skara för att beställa en tid. Vi åkte in och de hittade inget. De gjorde böjprov och allt möjligt, vi fick åka hem men vi viste inte vad det va. Han fick medecin och villa 1 månad. Sen månaden var även AW och jag kunde som sagt inte ta med honom.
1 månad senare började jag skritta på han och sätta igång honom. Det tog från tävlingen till dagen vi va tillbaka i samma form igen ca 11 veckor.
 
Vi började hoppa några LC och allt gick super, red även min sista dressyr tävling med bra resultat. Bestämmde oss igen för att hoppa LA igen. Hoppade pay and jump på LRK och fick ett pet i 110 och då var vi tillbaka. 19 veckor senare hoppade vi våran andra LA. Från debuten alltså.
 
 
Vi anmälde oss till tre LA till. Grevagården, Lidköping och avsluta Grevagården.
Och jag red bara den första, och det var grevagården. Hoppade de två bästa klasserna jag någonsin har gjort och fick med två pet i båda men gjorde inte så mycket.
 
 
Åkte hem med ett leende på läpparna och taggade upp till LRKs tävling. Han skodes på måndagen och sen va han halt efter det igen. Vi avanmälde de tävlingarna som var kvar iår, Och bokade en tid på Skara, fast denna gången med ny vetrinär och en utredning.
Utredningen har jag redan skrivit och vi såg i röntgen att han hade fått kotledsinfaltation av att han hade för värkade hovar. Alltså hade våran hovslagar tagit för mycket under de åren vi har haft han.
Så Bonzy blev behandlad och fick stå i sin lilla sjuk hage i tre veckor.
 
 
Vi hade återbesök igår och han är nu frisförklarad. Så sen i somras har det här varit.
Och han har inte vissat något fattar ni hur han ställer upp och vill.
Gör ont i mig bara att tänka på det. Så nu är vi tillbaka på ruta ett igen då vi ska börja med igångsättning.
 
 
 
Så detta året kan man säga att vi har kommit upp till LA sen sjuk och sen igång sättning och sen upp och sen sjuk. Idag vet vi vad det är och det är tack vara Skara och deras kämpaden för att hitta det. Och ja vi har byt hovslagara nu så ni behöver inte tänka på det.
Nästa år kommer bli ett underbart år kan jag tänka mig. Vill vissa några bilder från ca 2 månader sen. Då han hoppade som en gud med kotledsinflamation som vi inte visste om....

 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0